"El camp" - Teatre Gaudí Barcelona (Sala Petita Teresa Calafell) - 09/03/16 (20:45h)

Torno a la sala petita del Teatre Gaudí després d'haver-la descobert amb la explosiva "Discordants", per descobrir en aquesta ocasió el primer muntatge de "La niña bonita", una companyia catalana emergent que ens presenta "El camp".

El text de l'autor anglès Martin Crimp ens presenta una parella que va a viure al camp per començar una nova vida, però tot i així, són incapaços de fugir del seu passat. Richard apareix un dia amb una noia que s'ha trobat presumptament a la carretera. Aquest personatge farà que la veritat i la mentida es barregin d'una manera molt hàbil. En un text molt ben estructurat, descobrim poc a poc les interioritats de cada un dels personatges. Crec que conté unes metàfores molt interessants i manté l'atenció de l'espectador al llarg de tota l'obra, però potser aquesta complexitat me'l va fer una mica confús. Tot i això, un text francament intrigant i captivador.


No tinc clar si la direcció de Xavi Àlvarez em va ajudar a sumar. La seva proposta afegia també metàfores que acompanyaven les que incloïa el text, però potser aquest fet també va fer augmentar la meva confusió. Tot i això, a mida que l'acció avançava, la cosa es va aclarint i l'espectador pot anar encaixant les peces d'aquest curiós puzzle. Em va semblar ideal l'escenografia de Laura Clos "Closca" i "La niña bonita", senzilla i efectiva, amb la gran imatge del bosc presidint l'estança. També l'espai sonor de Joan Alcaraz i Bernat Navarro i la il·luminació de Claudia Barberà ajudaven a l'espectador a posar-se en situació.

La cirereta del pastís la posen els actors, amb unes interpretacions cuidades al detall. Tant el director de la proposta, Xavi Àlvarez, com les dues actrius, Anna Prats i Sonia Espinosa fan una construcció de personatge precisa i deliciosa. Tot i això, tinc especial devoció per Espinosa, amb qui vaig connectar amb el seu polièdric personatge. També la veu de Prats em va deixar totalment fascinat (aneu-hi i m'entendreu).

Faig tardíssim amb aquesta opinió, però us animo a passar pel Teatre Gaudí aquesta setmana, quan encara fan funcions. Tan de bo la programin aviat a algun altre teatre. Però, si sentiu curiositat pel text, teniu l'oportunitat de descobrir-lo al cicle de lectures de la Beckett del qual he parlat en l'opinió anterior, aquest dimarts 5 d'Abril.

Fitxa artística
Autor: Martin Crimp
Direcció: Xavi Àlvarez
Repartiment: Anna Prats, Sonia Espinosa, Xavi Àlvarez
Escenografia: Laura Clos "Closca" i La niña bonita
Il·luminació: Claudia Barberà
Espai sonor: Joan Alcaraz i Bernat Navarro
Assessorament vocal: Nacho Melús
Assessorament corporal: Neus Suñé
Veu en off: Martina Estarellas
Ajudanta de direcció: Neus Suñé
Producció: La niña bonita

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada